Professionaliseringsdagen TechMakers

Trainingsdagen voor persoonlijke ontwikkeling

Scholingsprogramma

  • Introductie op het TechMakers programma
  • Coördinatorentraining
  • Oriëntatie LOB binnen TechMakers
  • TOA Training
  • Motivatie in een uitdagende leeromgeving
  • Coachend begeleiden
  • AI in TechMakers: een eerste stap
  • Evalueren en beoordelen
  • Schrijven van TechMakers projectopdrachten
  • Onshape 2D en 3D tekenen t.b.v. lasersnijden en 3D printen
  • Creatieve denktechnieken
  • Curriculumontwikkeling

Informatie professionaliseringsdagen

Met trots presenteren we het professionaliseringsprogramma 2025–2026 van TechMakers. Een inspirerend aanbod voor alle teamleden van TechMakers én voor andere docenten binnen jullie school.

De trainingen vinden plaats tijdens de scholingstweedaagse in oktober en maart. Tijdens deze dagen staan kennis delen, ervaringen uitwisselen en verbinding centraal.

Dit eerste scholingstweedaagse staat gepland op 1 en 2 oktober. Aanmelden voor de trainingen is mogelijk tot en met 15 september.

De tweede scholingstweedaagse vindt plaats 25 en 26 maart. Het aanbod lees je alvast op deze pagina. Aanmelden is mogelijk vanaf medio oktober.

Programma

Introductie op het TechMakers programma

Deze training is voor nieuwe teamleden van huidige TechMakers scholen en teams van nieuwe TechMakers scholen. De introductietraining is voorwaardelijk om andere trainingen te kunnen volgen.

Ben je nieuw in het TechMakers-team op jouw school? Of zit je er al een tijdje bij, maar heb je behoefte aan meer verdieping? Dan is dit jouw training!

Tijdens deze introductietraining ga je ontdekken wat TechMakers voor jou en jouw onderwijs betekent / kan betekenen. Je doet inspiratie op voor opdrachten, onderzoekt wat jouw rol in het TechMakers team is en wat lid zijn van een netwerk met een netwerkcoach en externe samenwerkingspartners betekent. Verder ga je aan de slag met je eigen ontwikkelvragen en is er ruimte voor eigen casussen en specifieke vraagstukken. Kortom, een dag om het TechMakers programma in te duiken en alles te ontdekken over de mogelijkheden die het biedt voor de leerlingen, jouw school en voor jezelf.

Deze training wordt aangeboden op 1 oktober 2025 en op 25 maart 2026. Aanmelden voor maart 2026 is mogelijk vanaf medio oktober. De trainer op 25 maart is Yke van der Molen in plaats van Joziene de Wolf.

Datum

1 oktober 2025

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Babs van Sleeuwen en Joziene de Wolf

Status

De training is voorwaardelijk voor deelname aan de andere Techmakers-trainingen.

Alle leden binnen het team van een school volgen deze training.
Deelnemers ontvangen een certificaat.

Voor wie

Verplicht voor alle nieuwe TechMakers docenten en Toa’s.

Coördinatorentraining

In de praktijk merken we dat (startende) coördinatoren het soms lastig vinden om de samenwerking binnen het TechMakers-team op school te organiseren. De verschillende rollen die de coördinator heeft, wordt beïnvloed door omgeving, verwachtingen en persoonlijkheid.

De TechMakers-coördinator is geen leidinggevende, maar wel verantwoordelijk voor de uitvoering van het primaire proces. Deze training bevat dan ook elementen van de basisactiviteiten van effectieve teams en van rolbewustzijn. We gaan hiermee aan de slag om coördinatoren te helpen om in hun rol te groeien en beter te willen worden in het aansturen van het TechMakers-team.
Het resultaat van deze training is:

  • De coördinator krijgt inzicht in zijn vaardigheden en valkuilen.
  • De coördinator is zich bewust van zijn rol en positie binnen het team en binnen de organisatie.
  • De coördinator leert het team optimaal samenwerken.
  • De coördinator stuurt het BCP-team succesvol aan.

Voor een optimale interactie met de deelnemers hanteren wij een groepsgrootte van minimaal 8 en maximaal 16 deelnemers.
Omdat de training voorafgegaan wordt met een test en een gesprek met een netwerkcoach, is het van belang je op tijd in te schrijven

Datum

1 oktober 2025

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Naomi Veldhoven

Voor wie

TechMakers coördinatoren, zowel ervaren als nieuwe.

Oriëntatie LOB binnen TechMakers

Natuurlijk wil jij de ruimte geven aan je leerlingen om hun eigen keuzes te maken. Maar hoe? En ja, je onderschrijft het belang van oriëntatie in de praktijk en in het mbo… maar hoe organiseer je dat? Zeker als er toch al veel van je gevraagd wordt tijdens je lessen (want je wilt je leerlingen ervaringen laten opdoen en dat is andere koek dan een theoretische les verzorgen!) en je niet direct de tijd voelt om met hen individueel in gesprek te gaan, welke opties heb je dan nog? Deze én andere vragen komen aan de orde tijdens de training van twee dagdelen rondom Leren voor je Loopbaan: oriëntatie en ontwikkeling.

We werken vanuit het gedachtegoed van prof. dr. Marinka Kuijpers, de loopbaancompetenties, want dat is wat we verplicht zijn. Dat is lastig, omdat het tot nu toe geen standaard onderdeel is bij lerarenopleidingen. Jullie als docenten gaan na deze training je collega’s op je eigen school weer een (loopbaan)stap verder laten zetten, om LOB handen en voeten te geven in jullie onderwijspraktijk.

Dat maakt het voor docenten en andere onderwijsprofessionals mogelijk om de juiste vragen te stellen, zodat leerlingen hun talenten en kwaliteiten gaan herkennen. Of om een LOB-gesprek op het goede moment te voeren, juist als een leerling zich afvraagt of een bepaalde sector passend zou kunnen zijn. En geïntegreerd in de lessen aandacht besteden aan nieuwe toepassingen of beroepen en leerlingen uit te nodigen om te reflecteren. Allemaal situaties die voorkomen buiten de geplande formele gesprekken om en dat is goed, want ook dat is LOB!

Let op: deze training is niet voor iedereen. Alléén docenten die in een ontwikkelmodus staan, mogen meedoen. Want. dat vragen we ook van onze leerlingen (en studenten)! Daarom vragen we je om (bij wijze van nulmeting) een opname mee te nemen van een (loopbaan)gesprek dat je met een leerling hebt gevoerd: dat is je toegangsbewijs voor een actieve, levendige training.

Trainer Diane Kattevilder is als Hogeschooldocent verbonden aan het Instituut voor Lerarenopleidingen van de Hogeschool Rotterdam en verzorgt trainingen bij Post-hbo onderwijs. In het Pedagogisch Didactisch Getuigschrift dat via post-hbo onderwijs aangeboden wordt, is loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) inmiddels een vast en gewaardeerd onderdeel geworden. Diane is sinds 2014 opgeleid schoolcoach en geeft met bijzonder veel plezier LOB-trainingen aan (v)mbo docenten.

Datum

1 oktober 2025

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Diane Kattevilder

Voor wie

Alle docenten en toa’s binnen de school. Ook decanen.

TOA Training

De TOA-training richt zich op de ontwikkeling van Technisch Onderwijs Assistenten (TOA’s) en hun cruciale rol binnen en buiten de praktijkgerichte lesomgeving. Deze training is geschikt voor zowel nieuwe TOA’s als TOA’s die al heel lang werkzaam zijn op TechMakers scholen. TOA’s leren hoe ze effectief kunnen bijdragen aan de (TechMakers) lessen door ondersteuning te bieden aan zowel docenten als leerlingen. Ze krijgen inzicht in hun rol tijdens de lessen, waarbij ze leren hoe ze praktijkgerichte opdrachten kunnen begeleiden en veiligheidsprotocollen kunnen handhaven. Buiten de lessen ligt de nadruk op het beheren en onderhouden van materialen en apparatuur, evenals het efficiënt inrichten van het lokaal om een optimale leeromgeving te creëren. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan pedagogisch handelen, zodat TOA’s in staat zijn om leerlingen op een ondersteunende en stimulerende manier te begeleiden. Door deze training worden TOA’s uitgerust met de kennis en vaardigheden die nodig zijn om hun rol effectief uit te voeren. Deze training is ontworpen om TOA’s te helpen een waardevolle bijdrage te leveren aan het onderwijsproces en de kwaliteit van het praktijkgericht (TechMakers)onderwijs te verhogen.

Datum

2 oktober 2025

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Babs van Sleeuwen en Michel Evers

Voor wie

Alle toa’s, zowel ervaren en nieuwe.

Motivatie in een uitdagende leeromgeving

In de training ‘Motivatie in een uitdagende leeromgeving’ worden deelnemers uitgerust met de kennis en vaardigheden om een stimulerende en inspirerende leeromgeving te creëren, waarin leerlingen gemotiveerd en enthousiast aan de slag gaan met de praktijkgerichte opdrachten.

De training biedt docenten en begeleiders handvatten en strategieën om de intrinsieke motivatie van leerlingen te vergroten en te behouden tijdens de lessen waarbij leerlingen in groepsverband, zelfstandig werken aan de gegeven opdracht. Met een mix van theoretische kaders over motivatie en praktische opdrachten en voorbeelden, ervaren de docenten hoe ze voor en met de (TechMakers-)leerling een stimulerende, ondersteunende en plezierige leeromgeving kunnen creëren.

Deze training is bedoeld voor docenten, coördinatoren en (technisch) onderwijsassistenten die betrokken zijn bij het praktijkgericht onderwijs en die willen leren hoe ze de motivatie van hun leerlingen kunnen vergroten in een uitdagende, projectmatige leeromgeving.

Datum

2 oktober 2025

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Naomi Veldhoven

Voor wie

Alle docenten en toa’s binnen de school.

Coachend begeleiden

Belangrijk: deze training heeft twee trainingsdagen. Dag één is op 2 oktober, dag 2 is op 29 oktober. Voor het succesvol afronden van deze training, dienen beide trainingsdagen te worden gevolgd, in de juiste volgorde.

Je kijkt naar een groepje en ziet van een afstand: dit werkt niet. De groep is opgesplitst, er is één leerling die alles bepaalt, er is geen interactie of er is allemaal geruzie. Gelukkig gaat het vaak goed in samenwerking, maar de keren dat het vastloopt, kan dat behoorlijk frustrerend zijn. Voor de groepsgenoten en voor jou als begeleidend docent. Niet op alles ingaan en ‘op je handen’ zitten, dat heb je vast al vaker gehoord, maar als je niet gaat sturen, wat doe je dan wel?

Op dag 1 leer je een aantal coachtechnieken die je meteen in de praktijk kunt toepassen. Je leert hoe je resultaatgericht kunt coachen en hoe je de leerling helpt zijn eigen antwoorden te vinden. Je leert dit door op de juiste manier te luisteren, feedback te geven en dóór te vragen. Omdat jij, naast technieken, als coachende docent je belangrijkste instrument bent, zal je je tijdens deze training ook bewuster worden van je gedrag, je overtuigingen, je (onbewuste) vooroordelen en welk effect dit heeft op het coachresultaat.

In de tijd tussen dag 1 en dag 2 werk je met een actieplan om de theorie en oefeningen ook echt in de praktijk te brengen.

Op dag 2 reflecteer je op de afgelopen periode: wat zijn de resultaten van het toepassen in de praktijk? Wat heb je anders gedaan? Wat was het effect, wat roept nog vragen op? En welke stappen kun je nog zetten? We gaan aan de slag met het coachen van een groepen. Je krijgt zicht op hoe een groep leerlingen zich kan ontwikkelen tot een team en welke interventies daarvoor nodig zijn. Deze kennis kun je inzetten om het eigenaarschap van een groep leerlingen, die samen aan een project werken, te vergroten. Een groep leerlingen leert hierdoor meer verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen gedrag en eigen leren.

Na deze training ben je nog geen volleerd teamcoach, wel heb je meer inzicht in hoe groepen zich ontwikkelen en welke interventies je kunt toepassen. Uiteraard is het meenemen van casuïstiek mogelijk.

Datum

Dag 1: 2 oktober 2025
Dag 2: 29 oktober 2025

Tijd

Dit betreft een tweedaagse training (de tijden per dag zijn: 9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch).

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Erik Dekker

Voor wie

Alle docenten en toa’s binnen de school.

AI in TechMakers: een eerste stap

Deze training is voor onderwijsprofessionals binnen TechMakers die willen ontdekken wat AI kan betekenen voor het ontwikkelen van projectopdrachten en het onderwijsprogramma van TechMakers. De training is bedoeld voor mensen die nog weinig tot geen ervaring hebben met AI en daar op een verantwoorde manier mee willen leren werken.

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van AI, maar weet je nog niet precies waar te beginnen? Of vraag je je af hoe je AI kunt inzetten zonder dat leerlingen er afhankelijk of gemakzuchtig van worden? Dan is deze training een mooie eerste stap.

Tijdens deze training ga je aan de slag met het gebruik van tekstgenerators, zoals ChatGPT. Je leert hoe je deze vorm van AI kunt inzetten bij het ontwerpen van betekenisvolle projectopdrachten, bij het vormgeven van een onderwijsprogramma en bij het ondersteunen van leerlingen tijdens het leerproces. De training gaat dus niet over het maken van AI-beelden of illustraties, en ook niet over de technische werking van AI. De focus ligt op de praktische en pedagogische toepassing van tekstgebaseerde AI binnen het TechMakers-onderwijs.

Een inspirerende dag waarin je ontdekt hoe AI geen bedreiging is, maar juist een krachtig hulpmiddel kan zijn — als je weet hoe je het slim en doelgericht inzet.

Datum

25 maart 2026. Aanmelden mogelijk vanaf medio oktober.

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Babs van Sleeuwen

Voor wie

Alle TechMakers teamleden

Evalueren en beoordelen

Hoe kom je tot een goede evaluatie en beoordeling van een praktijkgerichte opdracht en van het TechMakers programma in zijn geheel? In deze training verkennen we hoe je als docent op een doordachte en werkbare manier met leerlingen kunt evalueren en hun ontwikkeling kunt beoordelen bij praktijkgerichte leertrajecten. Daarbij staan de TechMakers-competenties centraal: hoe maak je inzichtelijk hoe een leerling zich heeft ontwikkeld en wat hij/zij heeft geleerd, zowel op het gebied van (vakoverstijgende) vaardigheden als op programma-specifieke kennis en kunde?

Tijdens deze training buigen we ons over vragen zoals:

  • Welke rol spelen proces én product in de evaluatie en beoordeling?
  • Hoe monitor je de ontwikkeling van een leerling?
  • Hoe formuleer je heldere en haalbare beoordelingscriteria bij eindtermen?
  • Welke beoordelingsmodellen en instrumenten zijn er beschikbaar?
  • Hoe weeg je verschillende onderdelen op een passende manier?
  • En hoe borg je de ontwikkeling van de leerling op het gebied van competenties en beroepsoriëntatie?

We nemen bestaande meetinstrumenten en beoordelingssystematieken onder de loep en gaan aan de slag met het ontwikkelen van een eigen beoordelingsmodel.

De training kent een afwisseling van theorie, praktische handvatten, voorbeelden uit de praktijk en korte werkopdrachten. Deelnemers werken aan een evaluatie- en beoordelingssystematiek die aansluit bij hun eigen praktijk en team.

We adviseren om als team gezamenlijk deel te nemen aan de training, zodat er direct draagvlak en samenhang ontstaat in de wijze van beoordelen binnen jullie TechMakers-aanpak.

Datum

25 maart 2026. Aanmelden mogelijk vanaf medio oktober.

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Joziene de Wolf

Voor wie

TechMakers en PGP docenten

Schrijven van TechMakers projectopdrachten

In de praktijkgerichte (TechMakers) opdrachten is er een balans tussen een actueel vraagstuk (uit het bedrijfsleven), loopbaanoriëntatie (de kennismaking met vervolgopleiding en beroep) en de ontwikkeling van algemene vaardigheden (competenties). Hoe zorg je ervoor dat een projectopdracht leidt tot een concreet resultaat bij leerlingen? Wat motiveert hen? Op welke wijze stimuleer je de ontwikkeling van vaardigheden en competenties? Wat betekent dit voor de mate waarin je als docent stuurt en de zelfstandigheid die je mag verwachten van de leerling?

Deze vragen en de concrete vertaalslag daarvan, staan centraal in deze training. In het eerste dagdeel zullen we gezamenlijk naar de onderdelen van een TechMakers projectopdracht kijken, in het tweede deel gaan deelnemers zelf schrijven aan een eigen projectopdracht.

Datum

26 maart 2026. Aanmelden mogelijk vanaf medio oktober.

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Steven van Roode

Voor wie

TechMakers teamleden

Onshape 2D en 3D tekenen t.b.v. lasersnijden en 3D printen

Onshape is een professioneel online werktuigbouwkundig 2D en 3D tekenprogramma. Het is vergelijkbaar met SolidWorks en SolidEdge. Bijzonder is dat het in de browser werkt en bovendien gratis te gebruiken is voor het onderwijs. Het is op alle besturingssystemen toepasbaar; Windows, Linux, MacOS en Chromebook! Hoe je deze toepassing kunt inzetten in de lespraktijk van Bèta Challenge, bekijken we in deze training.

In deze training leer je hoe je tekeningen aanmaakt, gereedschappen inzet, onderdelen op maat maakt en later de maatvoering weer aanpast. Ook leer je voorwerpen te tekenen die uit verschillende onderdelen bestaan. Met diverse praktijkopdrachten leer je vanaf de basis tekeningen te maken die omgezet kunnen worden in bestanden, om te kunnen lasersnijden en 3D printen. Tijdens de training kijken we ook naar de basisfuncties van het lasersnijden en 3D printen. Er is geen voorkennis vereist voor het volgen van deze training.

Datum

26 maart 2026. Aanmelden mogelijk vanaf medio oktober.

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Frank Hagenaars

Voor wie

Alle docenten en toa’s binnen de school.

Creatieve denktechnieken

Creatief Denken toegepast in Brainstormen’ de aanjager van innovatie. Door het toepassen van het creatief proces en een scala aan creatieve denktechnieken, wordt de kans groter om tot echt unieke oplossingen te komen voor een vraagstuk of probleem. Creatieve denkvaardigheden is tevens een eindterm in het PGP examenprogramma (B10).

Hoe kom je op ideeën? Hoe ontwikkel je echt creatieve oplossingen voor de opdrachtgevers?
Je kan leerlingen helpen om op veel ideeën te komen, om hen out-of-the-box te laten denken en om hen het eerste-de-beste-idee los te laten. Je maakt in deze training kennis met de essentie van het toegepast creatief denken en het brainstormen met creatieve denktechnieken in de lespraktijk van TechMakers.

Je krijgt veel praktische technieken, tips en werkvormen voor de Ideefase van het Ontwerpproces maar we kijken ook met een creatieve blik naar de drie andere fases: Analyse-, Selectie- en Ontwikkelfase.
Daarnaast staan we stil bij hoe je het creatief vertrouwen van de leerlingen geleidelijk kunt laten toenemen en hoe je bijdraagt aan het ontwikkelen van een creatief klimaat in de klas, waarbij we met elkaar inzichten en ervaringen uitwisselen.

Marcel Stolk is expert op het gebied van creatief denken, met dertig jaar ervaring. Hij begeleidt vanuit zijn bedrijf brainstorms en leidt op in alle facetten van het creatief denken. Marcel heeft de opleiding Industrieel Ontwerper aan de TU Delft gevolgd en heeft de eerst IPO in Den Haag mede opgericht. Hij werkt parttime bij IPO Rotterdam en geeft docenten aan het Technasium les.

Datum

26 maart 2026. Aanmelden mogelijk vanaf medio oktober.

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Marcel Stolk

Voor wie

Alle docenten en toa’s binnen de school.

Curriculumontwikkeling

Een praktijkgericht (TechMakers) onderwijsprogramma biedt scholen kaders voor leren & ontwikkelen, voor de rol van de professional en voor de interne organisatie. De invulling van het programma is echter in elke school en elke regio anders. Logisch, want we werken vanuit het onderwijsconcept TechMakers aan betekenisvol onderwijs samen met partners uit de beroepspraktijk. Dit vraagt om het vermogen van teams om onderwijs te ontwerpen en een curriculum te bouwen.

Het ontwerpen van een sterk curriculum betekent het maken van keuzes. Dat is belangrijk voor een beginnende school, maar zéker ook voor scholen die al ervaren zijn in het TechMakers onderwijs. Want juist als je eenmaal de basis daarvan beheerst, ben je als TechMakers-team in staat een verdiepingsslag te maken en betekenisvol leren tot stand te brengen door complexe leersituaties te ontwikkelen. In de training curriculumontwikkeling reiken we je een aantal concrete handvatten aan voor hoe je dit samen met collega’s kunt aanpakken. We spelen daarbij in op de fase van ontwikkeling van het (TechMakers) programma op jouw school en op jouw ontwerpvragen. Het betekent dat we werken vanuit de basis die er is en dat we je faciliteren in het maken van een volgende stap.

De training vraagt een actieve inbreng van iedere deelnemer. Je bereikt het beste resultaat als je samen met minimaal één, maar liefst meerdere, andere collega’s van je team participeert. Je kunt er ook voor kiezen met je voltallige TechMakers-team deel te nemen.

Datum

26 maart 2026. Aanmelden mogelijk vanaf medio oktober.

Tijd

9.30 – 16.30 uur (inloop 9.15 uur, inclusief lunch)

Locatie

Vergadercentrum Domstad Utrecht

Trainer

Joziene de Wolf

Voor wie

TechMakers teamleden

Facts en voorwaarden TechMakers-scholingsaanbod 2025/2026

Voor deze trainingsdagen gelden de volgende facts:

Duur fysieke trainingen: 1 dag van 09.30 uur tot 16.30 uur. (inloop vanaf 09.15 uur).
09:30 – 09:45 uur:    Gezamenlijke start in één van de trainingsruimtes. Welke dit is hoor je ter plekke.
De training Coachend begeleiden betreft een tweedaagse training (de tijden per dag, zoals hierboven aangegeven).
Locaties fysieke trainingen: Cursus en vergadercentrum Domstad
Koningsbergerstraat 9, Utrecht
Kosten fysieke trainingen:
Inclusief lunch en materialen
€ 330,- per persoon per dag.

 

Voorwaarden voor deelname scholingsprogramma TechMakers

    1. De scholingsdagen zijn primair bedoeld voor docenten en coördinatoren van de TechMakers scholen die participeren in het TechMakers team op hun school.
    2. Daarnaast is het voor TechMakers scholen mogelijk om ook collega- (en niet TechMakers docenten op te geven voor trainingen. Voorwaarde daarbij is dat deze docenten eerst de introductiecursus hebben gevolgd. Daarbij hebben TechMakers docenten altijd voorrang op deelname aan trainingen.
    3. Aanmelden voor de trainingen (buiten de introductietraining) kan alleen als je de introductietraining al hebt gevolgd.
    4. Inschrijving geschiedt op basis van het invullen van het digitale inschrijfformulier tot en met de aangegeven sluitingstermijn.
    5. Voor alle aangeboden trainingen geldt een minimum en maximum aantal deelnemers. Dit aantal verschilt per training.
    6. Bij meer aanmeldingen dan het maximumaantal deelnemers per training selecteren we op basis van datum van aanmelding. TechMakers docenten hebben daarbij altijd voorrang op deelname.
    7. Bij minder aanmeldingen per training dan het minimum komt de betreffende training te vervallen.
    8. Docenten kunnen zich aanmelden voor de verdiepingstrainingen als zij de betreffende basistrainingen hebben gevolgd.
    9. De scholingsbijdrage wordt vooraf in rekening gebracht aan de scholen.
    10. Nadat wij jouw aanmelding ontvangen hebben, ontvangt jouw school een factuur die voorafgaand aan de training dient te worden voldaan.
    11. Bij afmelding van deelname binnen 14 dagen voor aanvang van de training wordt de volledige deelnemersbijdrage in rekening gebracht.